woensdag 25 april 2012



Een inspirerende en interactieve toekomstvisie

(een poging)

Via bovengenoemde link komt U op mijn blog Wikipedia Frisia Harlengis.

Dit wil ik als voorbeeld gebruiken voor een toekomstige website/blog over het Harlinger erfgoed.

Historie zit niet alleen in gebouwen, maar ook in de mensen. Een website/blog maakt het mogelijk om ook deze geschiedenis te horen en vast te leggen.

Doel is het verzamelen van de orale en materiƫle geschiedenis van Harlingen en de dorpen.

Deze zouden in de vorm van artikelen, video's en foto-reportages door inwoners van onze gemeente (en andere deskundigen) kunnen worden ingebracht.

De presentatie en toetsing zou plaats kunnen vinden door een deskundige redactie.

Zoals U op mijn blog ziet, zijn er ook al andere Harlingers, die op mijn blog publiceren. Dit zou kunnen worden gestimuleerd en zal daarna vanzelf groeien.

Dit vademecum van onze geschiedenis kan via internet worden geraadpleegd. Mijn simpele site heeft al duizenden lezers getrokken, tot in de Verenigde Staten en Canada aan toe. Het zou ook voor educatieve/cursorische doeleinden kunnen worden gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten