‘Het kruispunt werd eerder opgebroken en er werd een grindmassief met extra drainage aangelegd. Maar na enkele weken keerde het probleem terug’, legt Didier De Beck, afdelingshoofd Grondgebiedszaken, uit. ‘De bodem bestaat er uit zand-, leem- en kleilagen. Een zandlaag is doordringbaar voor water, een kleilaag ondoordringbaar. Onder zo’n kleilaag kan zich water opstapelen, dat onder druk een uitweg zoekt. We hebben met specialisten overlegd en extra drainages overwogen, maar garanties zijn er niet. Door de hoge kostprijs en verkeershinder, en omdat de bron zich kan verplaatsen, hebben we beslist dat niet te doen. Een andere oplossing is het plaatsen van een dwarsrooster over de rijweg om zo het water te kanaliseren naar de riolering. Maar roosters veroorzaken geluidshinder. Dus wachten we nog even af, over enkele maanden zullen we de toestand evalueren.’
Tijdens de winter plaatst de gemeente signalisatieborden om de weggebruikers te waarschuwen voor gladde plekken. Er zal bovendien extra worden gestrooid.
Tijdens de winter plaatst de gemeente signalisatieborden om de weggebruikers te waarschuwen voor gladde plekken. Er zal bovendien extra worden gestrooid.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten